Promocija vode putem poštanskih maraka

Prva poštanska marka čiji je izumitelj Rowland Hill bila je tkz. Penny Black. Puštena je u promet u Engleskoj, 6. svibnja 1840. godine a motiv na marki je prikazivao kraljicu Viktoriju. Brazil i Švicarska bile su sljedeće zemlje koje su uvele marku kao oznaku plaćanja poštarine. Od druge polovice 19. do 90-tih godina 20. stoljeća na području današnje Bosne i Hercegovine bile su u uporabi marke različitih država pod čijim je upravama bila i BiH.

Zadnjih dvadesetak godina u uporabi se marke Republike Bosne i Hercegovine i njih izdaju tri različita poštanska operatora. Predmeti i dizajn poštanskih maraka usko su povezani s kulturnim identitetom zemlje, doprinose širenju kulture ili pomažu u očuvanju mira. Na markama koje su od izuzetnog značenja za zemlju se izbjegava politički karakter ili teme uvredljive prirode vezanu uz osobu ili zemlju.

Poštanska marka je izvrstan medij za promicanje kako nacionalnog imidža, tako i kulturnih, tehničkih, prirodnih i drugih vrijednosti i u tom smislu ona ima obrazovnu i informativnu ulogu. Ono što je na poštanskoj marki prikazano, zapravo označava ono što je jedna država u danom trenutku.

Tema, odnosno motiv vode na poštanskim markama vrlo je rano prihvaćen ne samo kod izdavača poštanskih maraka, već i kod filatelista prije svega zbog globalnog i edukativnog značenja, a posebice u 21. stoljeću u kojem još uvijek više od 1,5 milijuna djece svake godine umire zbog nedostatka ili nedovoljne kvalitete pitke vode i osnovnih sanitarnih uvjeta.

Piše: Ivo Aščić, dipl.ing. prometa

Kompletan tekst pročitajte u časopisu “Voda i mi” broj 85, strana 49

Kategorije